BANK IDEA
MARKETING EMOSI
Orang yang faham / rasa apa yg dirasai target audience nya akan lebih mudah berjaya.
Cth U jual ubat kencing manis,
U faham tak apa sebenar2 yg dirasai/dialami/kesukaran penyakit kencing manis?
U faham tak apa sebenar2 yg dirasai/dialami/kesukaran penyakit kencing manis?
U faham sbb u dah baca kan?
Tapi Bank Idea nak sarankan u pergi hospital,
pergi melawat wad org kencing manis dan u berborak dengan mereka,
pergi melawat wad org kencing manis dan u berborak dengan mereka,
Paling kurang 10org u jumpa.
U akan dapat pelbagai versi cerita,
U akan dapat pelbagai versi rasa,
U akan dapat pelbagai versi penyesalan,
U akan dapat pelbagai versi kalaulah...
U akan dapat pelbagai versi rasa,
U akan dapat pelbagai versi penyesalan,
U akan dapat pelbagai versi kalaulah...
Bila u dah dapat benda ni dan implemenkan kat bakal prospek u,
In shaa Allah
Prospek u akan rasa u terlalu dekat dengan dia,
Terlalu faham apa dia rasa...
Kagum macammana u lebih tahu dari apa dia tahu ...
Terlalu faham apa dia rasa...
Kagum macammana u lebih tahu dari apa dia tahu ...
Tau Primadona Sarimah?
Beliau pernah ada kanser dan sekarang produk berkaitan kanser beliau berjaya dipasaran.
Maaf tak ingat nama produk beliau.
U tak perlu ada penyakit/rasa tu utk faham.
U just selami mereka yg mengalami.
Dan in shaa Allah mereka akan membeli produk u kerana emosi.
Dapat something?
Jangan percaya buat je...
Ini salah satu regim yg Bank idea buat masa jual produk kesihatan lebih kurang 10tahun dulu yg menjana 5angka setiap bulan.
Dan majoriti prospekBank Idea tak pandang langsung pasal USP produk BANK IDEA.
Dan masih terperangkap dgn kegemilangan silam sampai tak mampu bangkit kembali sampai skang 

Tiada ulasan:
Catat Ulasan